Fer iogurts a casa

 

 

Fa uns mesos ens van donar una iogurtera de segona mà i des de llavors que els iogurts sempre ens els fem nosaltres. No teníem cap llibret d’instruccions i vam anar recollint receptes i consells d’aquí i d’allà, fins que vam trobar les mesures exactes. I ara ens fem uns iogurts cremosos i deliciosos.

Posem una cullerada de iogurt a cada pot i els omplim de llet fins gairebé dalt de tot. Ho remenem bé amb una cullera. Tapem la iogurtera (però deixem destapats els envasos), l’endollem i deixem que es facin durant unes 14 o 16 hores. Un cop ha passat aquesta estona, tapem els envasos, deixem que es posin a temperatura ambient i els desem a la nevera durant 3 o 4 hores perquè s’acabin de fer. I ja es poden menjar.

Quina matèria primera utilitzem? La cullerada de iogurt que utilitzem ha de ser de bona qualitat, perquè els bitxets facin la seva feina. Els iogurts convencionals en envasos de plàstic no m’han funcionat mai gaire bé (els de la Fageda queden inclosos dins aquesta categoria): queden massa aigualits. Els que queden més bé són els ecològics. La llet, també, procedeix de pastures ecològiques i de vaques felices. Els iogurts fets amb llet de cabra sempre em queden més líquids que no pas els fets amb llet de vaca.

També és cert que els iogurts poden fer-se fàcilment sense iogurtera. Aquí hi ha la recepta que vaig trobar a la revista OPCIONS: http://consumpedia.org/sites/all/documents/13idees.pdf

4 comments

  1. teresa

    Hola! jo també fa temps que faig els iogurts a casa. A mi els iogurts de la fageda (sense sucre) em van moooolt bé. També faig servir llet fresca sencera i una cullaradeta per cada iogurt de llet en pols. I em surten molt cuallats i cremosos. 😉

    M'agrada

Deixa un comentari

