capritxos

Aquest migdia una amiga em preguntava si durant l’embaràs havia tingut capritxos d’alguna mena, i jo li deia que no gaires; coses salades, sobretot: formatge, formatge, formatge, i també tomàquet amanit. Però, en canvi, el dolç no m’ha atret gaire durant tot l’embaràs…

I n’hi ha hagut prou amb aquesta conversa perquè a la tarda sortís de casa com una esperitada a comprar una tauleta de xocolata negra per fer aquest pastís. És una mena de brownie fet a la meva manera. No n’he fet mai i no sé pas com deu haver quedat, però si no el feia, em moria!

Ingredients

  • 135 g de xocolata negra
  • 50 g de mantega
  • 125 g de sucre morè
  • 2 ous
  • 90 g de farina integral

Elaboració

Fonem la xocolata en un bol al bany maria. Mentrestant, barregem en un bol gran la mantega i el sucre; quan estigui fosa, hi afegirem la xocolata. En un altre recipient batem els ous i els afegim a la barreja, amb la farina. Ho remenem molt bé perquè quedi una pasta uniforme. Finalment, ho posem en una safata i ho posem al forn, prèviament escalfat, durant uns 25 minuts. Quan s’hagi refredat, es pot tallar a trossets.

 

Anuncis

6 comments

  1. Joan

    Ho poses sense llevat?
    Pd.: la meva àvia també hagués posat anís 😉
    Per cert, caprichos = antulls (crec).
    I ja prou de fer de pepito grillo 😉 Jo el que hagués volgut és tastar-lo!

    M'agrada

  2. Marta

    Doncs a mi em va donar per les galetes salades i les ametlles en un embaràs i pels cítrics en l’altre, em menjava taronges i mandarines a dojo!
    Aquest pastís és ideal per xocoaddictes

    M'agrada

  3. joanet

    Hola Cris ,bonic pastis , jo tambe me estrenat fa poc fent un pastis similar al teu,pero ho faig tot en el mateix vol :
    200g de chocolata i 200g de mantega al bany maria.
    cuan es desfa s´afegeix 250g de sugre ,cuan s´ha remanat i desfet be es retira del foc i es van posan 5 ous de un en un ,despres posem 25g de farina i fins que quedi una base omogenia i ya esta!!! o posem en un motllo i al forn 25 minutets.
    Les tres vegades que le fet ,he triunfat.Apa a disfrutar-lo,si el feu clar.

    M'agrada

Deixa un comentari

