Boles de rentar

Aquesta setmana a casa hem provat un altre invent ecològic: les boles de rentar.boles

Són unes boles que es fiquen a la rentadora i al rentaplats en substitució del sabó. Renten igual de bé i t’estalvies els diners de comprar el sabó i altres productes, guanyes espai perquè amb la bola substitueixes el detergent, el suavitzant, l’anticalç, l’abrillantador…, i segurament no embrutem tant l’aigua. A més, com que no ensabones, et pots estalviar una esbandida i estalvies aigua.

Nosaltres ja hem fet dues rentadores i un rentaplats amb la bola. I ha funcionat perfectament! La roba i la vaixella queden netes i no fan cap mena d’olor. Un invent molt pràctic, de debò. Ara, no ho digueu a ningú, no fos cas que enfonséssim el negoci de les multinacionals de la neteja…

A internet se’n parla força, de la bola. Per exemple aquí, aquí o aquí.

La bola dura uns tres anys i val entre 30 i 40 euros. Aquí hi trobareu més informació.

Anuncis

22 comments

  1. Laiso

    I dius k tb f(x) pel rentaplats? I on col·loques les boles, a la safata d dalt o a la d baix? I al moure’s no hi ha perill d trencar les copes? (em costa molt d fer-me la idea, en canvi per la rentadora sí ho veig factible!)

    M'agrada

  2. mestressa

    Hola, Andreu: sí, val la pena provar-ho. Ja ens diràs el què.
    Laiso: només es fa servir una bola com les que veus a la foto. I és força grossa, de manera que queda ben encaixada al rentaplats i no va donant cops a les copes. La vegada que l’he feta servir, l’he posada a la safata de dalt.

    M'agrada

  3. mestressa

    Ostres, mestresses, d’acord que si ho dic jo pot semblar que és una bola… però si ho diu la Nena, podeu estar segures que és veritat!
    Gràcies, Nena, per certificar que no era bola!
    🙂

    M'agrada

  4. ANTONIA

    Hola!!
    M’agradaria saber d’aquestes boles pel rentaplats, si has de posar també la sal i l’abrillantador, o sols amb la eco bola ja val.

    Gràcies.

    M'agrada

  5. ANTONIA

    Hola!!!
    Torno a ser jo, voldria saber també si algú ha provat l’eco-dutxa i que tal?, si em podeu fer cinc centims.

    Gràcies

    M'agrada

  6. Laiso

    Eco-dutxa? No significarà tb substituir l’aigua o el sabó pel cos per 1 bola gegant? Ai, quin patir… sobretot pel nas dels altres ;>

    M'agrada

  7. La nena

    Per l’antonia: quan poso la bola al rentaplats la faig servir com si fos el sabó, hi continua a dins la sal i l’abrillantador. Això sí, els plats els has d’esbandir abans, si no, no queden prou nets.
    A la rentadora en comptes de suavitzant he provat l’oli de Ylang Ylang ,com deia la Petita Vegana, però l’olor es molt especial i es queda molt a la roba i encara no sé si m’agrada del tot.

    M'agrada

  8. mestressa

    Gràcies, nena, per la informació. Per als altres: he sentit a parlar de l’ecodutxa. Es veu que és un “telèfon” de dutxa que porta incorporades les boletes dins el mànec mateix de la dutxa i té els mateixos efectes que les ecoboles de rentar. Sí, sí, ens podem dutxar sense sabó! Si algú ho prova, que ho expliqui. Marcel·la, tu no ho volies provar?

    M'agrada

    • mestressa

      Què, Marcel·la? Al final t’has acabat empassant la bola?
      Doncs, sí, encara ens dura. I anem pel món amb la roba rentada amb la bola i ningú no ens ha cridat mai l’atenció perquè féssim pudor o vés a saber què…
      I tu? has provat l’ecodutxa?

      M'agrada

  9. nainonaino

    Ei, jo també en faig servir per la roba, i van estupendes… Només segueixo utilitzant sabó amb les tovalloles, pq no m’agrada el tacte que queda amb les boles. Pel demés…. estupendes, estupendes.

    Mestressa, tens un superblog! Molt pràctic per les recentmestressesdecasa com jo, jajajja!

    un petó

    M'agrada

    • mestressa

      Nainonaino!
      Ets la segona persona que avui em diu que fa servir boles. Això és tot un fenòmeno, eh!
      Ai, què faríem les mestresses de casa si no ens ajudéssim les unes a les altres?
      Abraçades!

      M'agrada

  10. Ivan

    Aixó de les eco-boles no son mes k estafes no serveixen per a res i si u proben amb roba que no estigui només suada podran veure que tinc rao ja que aquestes boletes no treuen ni taques ni res per l’estil es una presa de pel per a totes aquelles mestresses de casa amb problemes económics que volen estalviar-se alguns cuartos en el detergent normal i corrent

    M'agrada

  11. Angelina

    Jo també en vaig comprar una ecobola. Semblava que anava bé, però analitzant-lo científicament al laboratori, renta igual que l’aigua sola.

    Potser és que rentem només la roba portada? Per les taques no va bé.

    És preferible, per la roba només suada, posar-hi una mínima part ( molt mínima) de detergent.

    Ni m’atreveixo amb la bola pel rentaplats!

    Salutacions!

    M'agrada

    • mestressa

      És cert, Angelina: si la roba està molt bruta o tacada, recomanen posar-hi una mica de sabó. Jo ho faig, i va bé. Ara, hi ha taques que ni amb els “millors” detergents del mercat no se’n van! I què hi farem?? Hi ha unes noies que fan unes floretes de ganxet que te les pots cosir en un jersei per dissimular les taques…
      Jo amb el rentaplats ho vaig provar uns dies, però no em va agradar com anava… Tens raó: potser és una bola.

      M'agrada

Deixa un comentari

