Telèfons 902

Moltes empreses i organismes públics tenen un telèfon d’atenció als clients i usuaris que comença per 902 (Telentrada, Aigües de Barcelona, Fecsaendesa, Renfe…). El prefix 902 permet que, independentment de la província des d’on truquis, la trucada la paguis com si fos una trucada local. D’aquesta manera, no fas diferències entre els clients a causa de la seva procedència.

Ara bé, des de ja fa uns quants anys, les companyies de telefonia que ofereixen serveis d’internet, com ara l’ADSL, inclouen en els seus serveis una tarifa plana per a trucades a tot l’estat, de manera que tant si truques a la teva ciutat, com si truques a l’altra punta del país, pagues el mateix. Així, als usuaris que es beneficien d’aquestes tarifes planes no els cal que les empreses els ofereixin un telèfon 902. És més, normalment, aquestes tarifes planes no comptabilitzen els números 902 com a trucada local i te la fan pagar a part (bandidos!).

Per això fóra bo que les empreses i els organismes públics, si el que volen realment és no fer diferències entre els usuaris, a més del número amb el prefix 902 donessin com a alternativa el número local perquè l’usuari pogués triar el que li surt més barat. Però ves per on, allà on hi ha un 902, ningú no et dóna alternatives (algú sap per què?).

Per això, hi ha una gent a Internet que hi han posat solució. En aquesta pàgina web, si els dónes el número 902 al qual vols evitar de trucar, ells et localitzen el número local que hi està associat i santes pasqües: http://nomasnumeros900.com/

Advertisements

3 comments

  1. Eduard

    Hola mestressa de casa.

    Una petita correcció, de nums 902, i en general val pels 902, 901 i 900, tenen dos àmbits d’aplicació, el nacional i el provincial.

    En el segon s’aplica el que es coneix com a tarifa provincial i el seu abast està restringit només a la rovincia per la que es contracta el servei, però en el primer cas les tarifes que s’apliquen son les de les trucades nacionals, en cap dels dos casos s’aplica una tarifa local.

    És cert que en aquells casos en els que les companyies han habilitat un servei 902 per atenció als seus clients aquestes trucades tenen un sobrecost important per a qui fa la trucada ja que li repercuteix totalment a ell, no així amb els 900 que qui paga és el que rep la trucada o en el del 901 que els costos es comparteixen al 50%.

    Una petita curiositat, Telefònica, a qui li cauen pals de tot arreu a vegades sense merèixer-ho, també té habilitat els seus serveis d’atenció a través de números 902, però si em fem ús alguna vegada i mirem al cap del mes el nostre rebut veurem com es descompten totes les trucades que hem fet en els SEUS serveis 902, tot un “detall” que no es massa conegut.

    Salut i €

    M'agrada

  2. elrohir

    Un altre petit detall (si se’m permet) és que no tots els 902 són dolents. Tal com ha dit l’eduard, molts serveixen per “unificar” la tarifa: Amb un cost una mica superior que una trucada local, tens un servei per tot Espanya, el que et permet tenir el servei d’atenció a Sevilla, i que algú de Burgos no hagi de pagar tarifa “provincial”, molt més cara.

    D’altra banda, també et permet això: Muntar la central a Sevilla (o Barcelona) i no haver de dir a ningú que estas a Sevilla o Barcelona, o haver de fer que algú que està acostumat a que tots els telèfons comencin per 941 de cop hagi de trucar a telèfons començats amb 973 o 91 …

    El problema és quan aquests telèfons s’usen “per a fer més diners”, aprofitant-se del desconeixement general de les tarifes d’aquests números.

    M'agrada

  3. mestressa

    Hola, Elrohir,
    Jo no he dit pas que els nou-cents dosos siguin dolents dolents. Dic, només, que la filosofia dels nou-cents dosos és no fer diferències entre els usuaris, tant si truquem des de Solsona, des de Manacor o des d’Oviedo. Ara bé, els usuaris que tenim paquets d’ADSL+tarifes planes per a trucades hi sortim perdent, perquè les trucades a nou-cents dosos ens les cobren a part, fora de la tarifa plana. Si la filosofia és no fer diferències entre els usuaris, aquí hi fan diferències.
    Com se solucionaria? Podríem demanar a l’empresa que ens factura a part les trucades a 902, que no ho fes. També podríem demanar a les empreses que ofereixen números 902, que donessin un número de telèfon alternatiu. Però, de moment, com que ni l’una cosa ni l’altra no la podem aconseguir, hi ha la pàgina web que cito a l’article i que et facilita la feina. Això és tot.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s