Comercials agressius

Diuen que en temps de crisi les companyies de telefonia llancen al carrer els seus comercials més agressius per captar clients a la desesperada. Això m’ha passat aquesta tarda:

-Ring!

-Qui hi ha?

-Estamos comprobando la cobertura de la línea telefónica. Usted es clienta de Telefónica, no? -em diu una noia amb una carpeta i un bolígraf, que s’assembla molt a una altra noia amb carpeta i bolígraf que està trucant a la porta del costat.

-Sí, però qui és vostè? -li responc, dubtosa, per defensar-me una mica.

-Estem comprovant la cobertura de la línia telefònica -em repeteix, en català, mentre m’ensenya una factura de la companyia Telefónica de España-. Em pot ensenyar la seva factura de telèfon per comprovar la cobertura?

-Per què vol la meva factura? -em defenso, mentre penso: “De quina cobertura parla?”

-Si m’ensenya la factura i resulta que les dues primeres xifres d’aquest codi [el que hi ha a dalt a la dreta] són 08, a partir d’ara no haurà de pagar el manteniment de la línia -em deixa anar amb total convenciment, com si hagués assajat aquesta mentida centenars de vegades davant del mirall (sospito que a la província de Barcelona, totes les factures deuen portar el 08 al davant…).

-Però, vostè és de Telefónica? -insisteixo sobre la seva identitat.

-No -em diu mentre es fa una mica enrere. “Visca! Estic començant a guanyar terreny!”, penso.

-I per què li he d’ensenyar la meva factura? De part de quina companyia ve?

-De Jazztel -respon sense mirar-me als ulls. “L’he desemmascarat!”

-I si és de Jazztel, per què li he d’ensenyar la meva factura de Telefónica?

-Perquè amb Jazztel pagarà menys…

-Miri, si un dia em vull canviar de companyia, ja ho decidiré jo sola. Adéu.

I gira cua, amb cara d’enfadada, com si fos culpa meva… Buf! Com poden anar així pel món? No tinc especial preferència per cap companyia, perquè penso que totes ens enganyen d’una manera o altra, però no puc suportar que es creguin que tenen dret a ficar-se en la meva vida amb el sol argument de “pagar menos”. Ja està bé, home! Això no són maneres de presentar-se a casa de la gent! Això no es pot denunciar? Avui sóc una mestressa de casa emprenyada!

Anuncis

9 comments

  1. Elrohir

    Doncs la tècnica no és nova, no. I encara sort que no et van dir … em pots signar aquí per poder dir que he parlat amb tu? Si no, no cobraré. Signes “de bona fe” i al cap de 3 dies et diuen que has signat un contracte de canvi de companyia.

    O com em va passar amb mi amb Gas Natural: Un dia, sense més ni més, m’arriba una carta felicitant-me per haver fet el canvi de companyia d’electricitat a ells. Em va costar 6 trucades anul·lar tot un procés que no sé qui havia començat.

    M'agrada

  2. Redacció

    La feina de comercial és molt dura… I clar, la pobra gent que fa de comercial (tot i anar vestida de corbata), sino venen, no cobren.

    Realment ser comercial es la feina més dura, després de ser enquestador 😦

    M'agrada

  3. mestressa

    Sí, sí, Redacció, la feina de comercial és molt dura, però hi ha uns principis que no s’haurien de passar per alt en cap feina: la bona educació, per exemple. Si tu et presentes a una casa per vendre una cosa, per començar has de dir qui ets i què vols vendre, no et sembla? Jo només demano això.
    Aquesta manera tan agressiva de treballar en què tot s’hi val, en què aconsegueixes una signatura a base d’equívocs i de mitges veritats, a la llarga desprestigia el teu ofici de comercial i l’empresa per la qual treballes.

    M'agrada

  4. taliban

    jo ja he arribat a un punt que si truken a la porta i no conec a la persona, o truquen al telèfon des de números extranys o ocults, no contesto.

    ja s’espavilaran! no tinc tot el dia per anar atenent a gent que em ven coses… el que vulgui jo ja ho aniré a buscar

    M'agrada

  5. jorudi

    És una llàstima que l’Administració Pública (AP) no ens defensi de comercials agressius, companyies explotadores, multinacionals… ja que per això els soferts ciutadans paguem els impostos més elevats del món occidental. Potser arribarà un dia que degut a la inoperància de l’AP els contibuents ens haurem d’espavilar pel nostre compte i defensar-nos dels nostres agressors a través d’Internet, per exemple, com fem ara. I si arriba un dia que el nostre sistema de defensa és totalment eficaç potser deixarà de ser necessària l’AP i podrem destinar els diners que ara paguem a través de l’impost a millorar els nostres equips d’informàtica.

    M'agrada

Deixa un comentari

