Aigua en envasos de vidre

A mi que em perdonin, però al Baix Llobregat, l’aigua de l’aixeta té un gust repugnant, per no parlar del color o l’olor… Tinc amics que m’insisteixen que ens posem un filtre d’aigua  i que consumim aigua de l’aixeta, perquè amb l’aigua embotellada es generen massa residus (garrafes i ampolles de plàstic). Però no ens acabem de decidir…

De moment, hem optat per una solució que no és ni carn ni peix: comprem aigua en garrafes de vidre.

L’home que ens les ven diu que el consum en garrafes de vidre és una opció molt minoritària, i que només té cinc clients (nosaltres inclosos) que li comprin aigua envasada en recipients de vidre. Ara, la diferència de gust del plàstic al vidre es nota moltíssim!

17 comments

  1. vero

    M’agradaria saber on compres aquestes garrafes d’aigua o, si més no, la marca. Em sembla una bona idea!
    Ja m’ho faràs saber!

    M'agrada

  2. mestressadecasa

    Hola, Vero, les garrafes d’aigua són de la marca Fontdor i les comprem en un celler d’aquells de tota la vida a Sant Feliu de Llobregat, al C/ Falguera, núm. 15. Si t’assabentes d’alguna altra marca que faci el mateix ja m’ho faràs saber, per poder comparar, d’acord? Gràcies.

    M'agrada

  3. xavi amigó

    Hola mestraleres!!!!

    Lo del filtre aquest no ho recomano a ningu!!!! Llences mes de la meitat de l’aigua que consumeixes en el filtratge!!!!

    Una nova solució:
    Existeixen unes gerres que porten els filtres incorporats i s’aprofita tota l’aigua, inconvenient la gerra de 2 litres (més o menys) val uns 43 euracos!!!!!

    vinga un peto!!!!!

    M'agrada

  4. Bol·linx

    Hola, mestressadecasa i companyia.
    M’agradaria comentar un parell de coses sobre l’aigua. A casa, senzillament no ens agrada l’aigua de l’aixeta tal com raja. Tampoc no ens agradava haver de traginar garrafes de plàstic odiós amunt i avall (som quatre, a casa). Fa uns quatre anys vam fer instal·lar un filtre per a l’aigua de l’aixeta. Ep, Xavi! el nostre no és el famós filtre d’osmosi inversa (que sí llença aigua en el procés de “neteja”). El nostre és un sistema no gaire aparatós que filtra l’aigua a través un filtre de carbó premsat (i, de torna, li encoloma una mica de rajos ultraviolats). I s’aprofita tota! No voldria fer propaganda sense permís, així que busqueu per internet “filtre de carbó”. Bona sort i salut!

    M'agrada

    • mestressa

      He llegit en algun lloc que la puresa de l’aigua varia molt segons el mètode de filtratge utilitzat. Amb filtres de carbó, la puresa és d’un 30%, mentre que amb osmosi inversa és del 90%. Ja veieu que no hi ha cap procés perfecte. Seguirem, de moment, traginant garrafes de vidre amunt i avall, tot esperant que el destí ens porti a viure a un lloc més net i pur.

      M'agrada

  5. mestressadecasa

    L’altre dia, una mestressa de casa em comentava que la marca Fontdor, la de l’aigua en garrafes de vidre, és del grup Vichy Catalan i es veu que aquesta gent no etiqueten en català ni que els matin. Jo us voldria preguntar si sabeu d’alguna marca que embotelli l’aigua en garrafes de vidre i que, a més, les etiqueti en català…
    Gràcies!

    M'agrada

  6. Retroenllaç: Sopa de pa i de ceba ràpida de fer « Bloc d’una mestressa de casa
  7. Retroenllaç: Pa fet a casa: consideracions generals « Bloc d'una mestressa de casa
  8. Paparreta

    Els filtres de carbó i el sistema d’òsmosi inversa, el problema que tenen és el cost de manteniment. Jo vaig fer quatre números i al cap de l’any em sortia a preu de garrafa. L’únic sistema que vaig veure que estava bé, que no era car i que no tenia manteniment era el de destil·lació però té el problema de què és molt lent, ja que funciona pràcticament gota a gota.

    Igualment l’aigua filtrada no és aigua mineral, eh?

    M'agrada

  9. Una altra mestressa de casa

    Potser es podria demanar a FontdOr que etiquetin en Català per deleitar els seus consumidors? Tenen un aventatge diferencial únic, cap altra marca embotella en garrafes de vidre, però les consumidores no estem mai prou contentes, i costaria tan poc!!! Si ho fan, deixo el plàstic i em passo al vidre, és a dir a FontdOr, i si no, aquí queda un nínxol de mercat obert a la competència. Sóm pocs però cada cop més…

    M'agrada

Deixa un comentari

