Tabulé

Aquesta recepta l’hem descoberta fa poc i dóna molt bons resultats!

Ingredients (per a 4 persones)

  • 300 grams de cuscús integral
  • 3 o 4 tomàquets madurs trossejats petits
  • 2 o 3 cebes tendres trinxades
  • 1 o 2 alls picants
  • menta fresca trinxada
  • julivert trinxat
  • de 6 a 8 cullerades d’oli
  • el suc d’una llimona
  • sal

Elaboració

  1. Torrem en una paella a foc lent i sense oli el cuscús fins que veiem que se’ns torna dauradet (són uns minuts)
  2. Sofregim la ceba amb l’oli i quan comenci a daurar-se hi afegim el tomàquet trossejat.
  3. Quan tinguem el sofregit gairebé fet, aboquem en un bol el cuscús i una picada que haurem fet amb els alls, la menta, el julivert i el suc de llimona. Tot seguit hi afegim el sofregit i ho remenem tot.
  4. Ho deixem reposar una estona tapat amb un drap i ja ens ho podrem menjar.
Anuncis

3 comments

  1. xipau

    Ei, encara no he provat de fer aquest plat (tot i que penso fer-ho aviat, perquè té molt bona pinta) però he recordat que tinc un problema a l’hora de fer cuscús i et volia demanar si em pots ajudar. Sempre el faig bullint primer l’aigua i afegint-hi després la sèmola seguint la mateixa recepta, però unes vegades em queda bé i d’altres em queda agrumollat i covat. No sé de què depèn. Saps de què pot dependre? Gràcies!

    M'agrada

  2. mestressadecasa

    Xipau, per fer aquesta recepta no cal bullir el cuscús. Es passa una mica per la paella sense oli perquè es torri i després es barreja amb el suc de llimona i les verdures, i amb l’aigua que porten ja en té prou per inflar-se.
    I si el volem menjar bullit, doncs, com que hi ha diferents tipus de cuscús (blanc, integral, semi-integral, d’espelta…), suposo que depèn de cada tipus de sèmola. M’imagino que als paquets ja hi especifiquen el temps de cocció.

    M'agrada

  3. Marta

    Ei, jo he tingut l’homor de tastar aquest plat cuinat per la mestressa de casa i la veritat és que és boníssim!!!
    El copiarem!

    M'agrada

Deixa un comentari

