Jo no vull el TGV!

No sé quan serà, però tard o d’hora sembla que arribarà l’alta velocitat a Barcelona. I jo em pregunto per què nassos la volem, l’alta velocitat? Per què volem anar més de pressa? És necessari?
Jo crec que no. Tot forma part de la malaltia que patim en aquest món modern, que hem de fer moltes coses i les hem de fer ràpidament i ens comprem agendes potents per poder gestionar millor el nostre temps i poder fer encara més coses. I als nens els fem fer la tira i mitja d’activitats extraescolars per aprofitar al màxim el seu temps i els grans ens omplim el temps lliure d’activitats, que si el gimnàs, que si un curset, que si una conferència, que si el teatre, que si un cicle de jazz. Buff! No és de bojos? Què passa si els nens no fan activitats? Quin problema hi ha si s’avorreixen? Quin problema hi ha si els grans ens avorrim i ens estem a casa sense fer res?
Jo ja fa uns mesos que ho estic provant: vull anar a poc a poc, estic deixant de comprometre’m en activitats per tenir temps per avorrir-me i de tant en tant m’assec al balcó i faig una cosa tan avorrida com treure fulles seques de les plantes. I trobo que està molt bé!
I ara, als matins quan veig des del tren l’espectacle dantesc que ofereixen les obres del túnel de l’estació de Sants penso: “Doncs jo no vull que el TGV arribi a Barcelona”.

Anuncis

One comment

  1. Roger

    Jo crec que és de bojos, sí, o de malalts. Però per disfrutar no fent res, o treient fulles, o llegint Guerra i pau, o mirant el cel,… s’ha de ser un savi. És més fàcil omplir-se d’activitats. I anar de pressa per no pensar. I gastar, gastar molt.

    M'agrada

Deixa un comentari

